ایران گرد

ساخت وبلاگ

جاده‌های ایران خاطرات خوشایندی به یاد نمی‌آورند، حداقل، آن چیزی كه این روزها در رسانه‌ها می‌توان خواند آمار تصادفات است كه تقصیرش را به گردن جاده‌ها می‌اندازند، بماند كه جاده‌های ایران بی‌تقصیرترینند.

ایران گرد ...
ما را در سایت ایران گرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hsi irangard بازدید : 214 تاريخ : سه شنبه 26 اسفند 1399 ساعت: 19:48

 

غمگین بودن مردم ایران, علت غمگین بودن مردم ایران

جمهوری آفریقای مرکزی در صدر کشورهای غمگین دنیا قرار دارد

 

آیا می دانید مؤسسه گالوب گزارشی مبنی بر بررسی وضعیت خشنودی و خوشحالی در بین ۱۳۸ کشور منتشر کرد که بنا به این گزارش، عراق نخستین کشور غمگین جهان معرفی شده است. بعد از عراق، کشورهای ایران، مصر، یونان و سوریه به ترتیب به عنوان  معرفی شدند.

 

برخی معتقدند، وقتی در یک کشور موضوع بسیار ساده ای مثل تماشای فوتبال در اماکن عمومی را ممنوع می کنند و این شادی جمعی را از مردم دریغ می کنند، باید حدیث مفصل خواند از این مجمل؛ حال بماند مشکلات حاد اقتصادی که تاب و توان از مردم گرفته است و حسرت یک سفر کوتاه را بر دل بسیاری از خانواده ها گذاشته است. (البته شاهد این هستیم که در کافه ها جوانان بدون هیچ مشکلی به دیدن مسابقات  فوتبال می نشینند.)

 

نشاط اجتماعی چگونه به دست می آید؟

در نگاه اول به نظر می رسد بهبود شرایط اقتصادی عامل بسیار مهمی در افزاش نشاط اجتماعی است، اما پیمایش های بین المللی مورد دیگری را نشان می دهد. یک جامعه شناس اقتصادی و توسعه، نقطه شروع پیدایش مفهوم نشاط اجتماعی را بحران های اجتماعی کشور‌های توسعه یافته می داند.

 

یک روانشناس با بیان شرایط متفاوت جامعه ایران، مهم ترین عامل نبود نشاط اجتماعی در کشور را "احساس درماندگی" می‌داند.

به اعتقاد این روانشناس پیش بینی ناپذیر بودن آینده و عدم کنترل مردم بر شرایط استرس زا، بوجود آورنده فضای ناامیدی و افسردگی در کشور است. این روانشناس با توضیح علت های دور شدن فضای جامعه ایران از نشاط اجتماعی، ایجاد فضای اعتماد در جامعه و صداقت و مسئولیت پذیری حاکمیت در قبال تصمیمات را راهکار مقابله با فضای یاس در جامعه و ایجاد نشاط اجتماعی می داند.

 

یک استاد دانشگاه گفت: «در جامعه ای که شادی نیست ازدواج به تاخیر می افتد، روحیه طلاق بالا می رود، اقتصاد آسیب می بیند چرا که مردم با روحیه پژمردگی سر کار می روند و میزان بازدهی افراد کاهش پیدا می کند.»

 

برخی نیز معتقدند این نظرسنجی ها درست نیستند

در آن تحقیق وضعیت حدود 180 کشور مورد بررسی قرار گرفته و ایران حدودا در رده 110 قرار دارد. در نیمه راه بوده و جزء کشورهای میانی هستیم اما انگار مد شده است که در رسانه ها مطرح کنیم آخرین کشور دنیا و غمگین ترین کشور دنیا و ... هستیم.

ایران گرد ...
ما را در سایت ایران گرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hsi irangard بازدید : 178 تاريخ : سه شنبه 26 اسفند 1399 ساعت: 19:44

 

مکان های تاریخی ایران,جاهای تاریخی ایران

بهترین مکان های تاریخی ایران

 

مکان های تاریخی ایران:

سرتاسر کشور عزیزمان ایران سرشار از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی است.  تماشای مکان‌های تاریخی و باستانی شگفت‌انگیز برای علاقه‌مندان به این مکان‌ها بسیار لذت‌بخش است. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با مهم ترین مکان های تاریخی ایران آشنا کنیم.

 

ایران گرد ...
ما را در سایت ایران گرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hsi irangard بازدید : 234 تاريخ : سه شنبه 26 اسفند 1399 ساعت: 19:44

چگونه ارزان ایرانگردی کنیم با مدیریت هزینه‌ها؟

گرچه هزینه سفر و گردش نقش مهمی در تصمیم گیری ما برای بازدید از یک شهر یا کشور دارد و ممکن است ایران جزو ارزانترین کشورهایی که برای سفر انتخاب می‌شود نباشد اما می‌توان با در نظر گرفتن مواردی که در ادامه بحث خواهیم کرد یک ایرانگردی ارزان را تجربه کنید.

اگر بخواهیم هزینه‌های سفر ایرانگردی را تقسیم کنیم معمولا ۵ دسته هزینه را پیش رو خواهیم داشت، هزینه‌های اجاره اقامتگاه، غذا و نوشیدنی، گشت و گذار، حمل و نقل و برخی موارد دیگر که بستگی به نوع گردشگری شما دارد. دسته‌بندی‌ها کاملا ساده هستند اما در ادامه ما در مورد تک تک آن‌ها صحبت خواهیم کرد تا ایده بهتری داشته باشید.

ایرانگردی ارزان با مدیریت هزینه های حمل و نقل

چگونه ارزان ایرانگردی کنیم و سفر بریم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هزینه مسافرت شما می‌تواند بالا و پایین شود. اگر می‌خواهید تمام شهر‌های ایران را ببینید و از شهری به شهر دیگر بروید، علاوه‌بر این که ایران کشور بزرگی است شهرهای بزرگی هم دارد که جابجایی در آن‌ها ممکن است همیشه ساده نباشد و مطمئنا نمی‌توانید و یا نمی‌خواهید همه شهر‌ها را به یکباره سفر کنید. پس قبل از هر کاری باید مقصد خود را مشخص کنید.

برای درک هزینه‌هایی که برای حمل و نقل صرف می‌کنید شما باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • شما ترجیح می‌دهید از چه وسیله‌ای برای حمل و نقل استفاده کنید، تاکسی، اتوبوس و یا ماشین شخصی؟
  • شما میخواهید با تور سفر کنید و یا نه می‌خواهید یک سفر شخصی را تجربه کنید؟

شما می‌توانید برای اینکه یک ایران گردی ارزان قیمت را تجربه کنید سعی کنید بیشترین استفاده را از هر مقصد داشته باشید و هزینه‌های حمل و نقل را بین چند روز تقسیم کنید. می‌توانید به جای اتوبوس‌های VIP که کمی گران‌تر هستند از اتوبوس‌های بین شهری استفاده کنید. اگر همراه خود همسفرهایی دارید می‌توانید یک ماشین ون اجاره کنید و هزینه حمل و نقل را بین خودتان تقسیم کنید و این باعث می‌شود که هزینه به ازای هر نفر ارزان‌تر تمام شود.

همچنین می‌توان برای پایین نگه داشتن هزینه‌ها از دوچرخه هم استفاده کنید و شهر به شهر ایران را دوچرخه سواری کنید. لذت مسافرت با دوچرخه را از دست ندهید.

اگر قصد سفر با ماشین دارید برخی نکات ضروری که هنگام سفر با ماشین شخصی باید بدانید را مطالعه کنید.

چگونه ارزان ایرانگردی کنیم

در نظر گرفتن هزینه اسکان و اجاره اقامتگاه

با توجه به فصل مسافرت شما ممکن است هزینه اسکان در ایران متفاوت باشد. در صورتی که شرایط آب و هوایی به شما اجازه می‌دهد شما برای کاهش هزینه‌های ایران‌گردی خود می‌توانید در چادر به استراحت بپردازید. اما در صورتی که هوا نسبتا سرد است می‌توانید با اجاره سوئیت یا خانه‌های سنتی به جای اجاره ویلا و  هتل‌های گران قیمت هزینه‌های سفر خود را پایین بیاورید.

البته بهتر این در نظر داشته باشید که اجاره ویلا و سوئیت بهتره یا اجاره هتل؟ شاید انتخاب درست بین این مورد هم در کاهش وب هینه کردن هزینه‌ها کمک کند.

هزینه غذا در تجربه سفر ارزان ایرانگردی

هر کدام از شهرهای ایران دارای غذاهای محلی مختص به خود هستند که هر ایران گردی را می‌تواند به راحتی به خود جذب کند. ظرف‌های غذای پر از اودیه با طعم و عطر خاصی که دارند شما را تحت تاثیر قرار خواهند دارد. شما می‌توانید از رستوران‌های محلی استفاده کنید و یا می‌توانید از فست‌فودی‌ها غذای خود را تهیه کنید. معمولا در ایران هزینه غذا مانند برخی از کشورها بالا نیست. اگر باز هم می‌خواهید در این قسمت هزینه‌های خود را کاهش دهید می‌توانید از غذاهای کنسروی استفاده کنید.

اگر قصد دارید از میان وعده‌ها استفاده کنید می‌توانید از شیرینی، خرما، کشمش و … استفاده کنید و اگر کمتر از میان وعده استفاده می‌کنید می‌توانید به جای رستوران مجلل از غذاهای خیابانی استفاده کنید. اما پیشنهاد می‌کنیم از پخت و پز در سفر هم لذت ببرید.

چگونه ارزان ایرانگردی کنیم

ایرانگردی ارزان با مدیریت هزینه‌های گشت و گذار

ما تا اینجا اصول اولیه را پوشش دادیم، سقفی روی سرمان داریم و شکممان را با غذاهای خوشمزه پر کردیم. حالا باید به هدف اصلی مان برسیم و از مکان‌های دیدنی و زیبای ایران بازدید کنیم. باغ‌های زیبا و مساجد تاریخی برای هر ایران گردی جالب می‌باشد. اما گشت و گذار با تورها هزینه‌هایی را به همراه دارد. گرچه ممکن است که هر نقطه دیدنی هزینه‌های ورودی داشته باشد اما به قدری زیاد نیست که شما را از دیدن نقاط تاریخی محروم کند. اگر می‌خواهید مکان‌های توریستی، مساجد تاریخی و آثار باستانی را مشاهده کنید باید هزینه‌های ورودی را بپردازید.

سایر هزینه‌ها

برخی از هزینه‌ها هستند که در هیچ کدام از دسته‌های بالا قرار نمی‌گیرند. از سوغاتی گرفته تا ارسال کارت پستال هزینه‌هایی برای خود دارند که می‌تواند هزینه سفر شما را کمی افزایش دهد. بنابراین در هنگام شروع ایران گردی باید این هزینه‌ها را هم در نظر داشته باشید.

چگونه ارزان ایرانگردی کنیم

چگونه ارزان سفر کنیم و مسافرت کم خرجی داشته باشیم؟

در حالی که همیشه هدفتان کاهش هزینه‌های سفر است اما باز هم نقاط بهبودی وجود دارد که می‌توانند هزینه‌های سفر شما را کاهش دهند. در مورد ایران چند نکته برای کاهش هزینه‌ها وجود دارد که به صورت خلاصه در مورد آن صحبت خواهیم کرد:

سفر در مناسبت‌های خاص: مثلا ششم مهر، روز جهانی گردشگری است که معمولا امکان گردشگری مثل موزه‌ها برای بازدید رایگان هستند.

سفر در فصل‌های خاص: برخی از فصل‌ها هستند که شما می‌توانید اتاق‌های با تخفیف اجاره کنید و یا تورهایی که در مقایسه با برخی از فصل‌های دیگر هزینه کمی می‌گیرند.

غذاهای محلی بخورید: هزینه غذا در ایران زیاد نیست اما می‌توانید به جای خوردن کباب‌های گران قیمت از غذاهای محلی بهره‌مند شوید.

خرید سوغاتی: برای خرید سوغاتی بهتر است به بازارچه ها و یا فروشگاه های محلی رفته و سوغاتی های زینتی کوچک و یا خوراکی های محلی را خریداری کنید. توجه داشته باشید که فروشگاههای لوکس قیمت های بالایی دارند و برای سفرهای ارزان پیشنهاد نمی شود.

تقسیم هزینه سفر: اگر به صورت گروهی مسافرت می کنید می توانید هزینه تاکسی، اتاق و سایر موارد را بین خودتان تقسیم کنید.

همراه داشتن وسایل ضروری: شاید داشتن بار سفر سبک لذت بخش باشد اما این به این معنی نیست که لوازم ضروری خود را به همراه نداشته باشید چون تهیه کردن آن‌ها در طول سفر هزینه‌هایی را برای شما به همراه خواهد داشت.

ایران گرد ...
ما را در سایت ایران گرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hsi irangard بازدید : 213 تاريخ : سه شنبه 12 اسفند 1399 ساعت: 23:41

بر اساس گزارش سازمان جهانی جهانگردی، کشور ایران دارای رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی و رتبه دهم جاذبه‌های باستانی و تاریخی در جهان است. در این مطلب شما را با واژه ایرانگردی بیشتر آشنا خواهیم کرد.صنعت گردشگری در ایران به عنوان یک صنعت پرطرفدار از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای رشد و توسعه برخوردار است. اما با این وجود به دلیل محدودیت ها تاکنون چندان در جذب گردشگران خارجی موفق نبوده ‌است.فرهنگ ایرانی ریشه در تاریخ دارد و برای شناخت آن باید به کشورهای مستقلی که در پیرامون ایران هستند نیز نگریست. همه ی کشورهای همسایه ی ایران گوشه‌ای از فرهنگ ایران را به ارث برده‌اند.

ایرانگردی ایرانگردی را از کجا شروع کنیم؟

کشور ایران یکی از کشورهای گسترده ی قاره آسیاست که دارای چشم انداز، فرهنگ، قومیت، فرهنگ و گویش های مختلف است. سفر کردن با ماشین و تور در کشور ایران بسیار پر طرفدار است و گذر از جاده های زیبای این کشور پهناور میتواند روح ماجراجویی در شما زنده کند و در طول مسیر میتوانید به کشف کردن مناطقی مثل یک مسیر قدیمی پنهان در یک روستای قدیمی یا کشف یک غار بپردازید.همانگونه که از نام ایرانگرد پیداست، این لقب به فردی اطلاق میگردد که برای دیدن شهرها و مکان ها و جاذبه های گردشگری به ایران و یا از شهری به شهری دیگر سفر کند. چنانچه قصد ایرانگردی را دارید لازم است بدانید برای دیدن جاذبه های تاریخی، طبیعی و … ایران حداقل به یکسال زمان نیاز دارید.

کشور ایران با ۱.۶۴۸.۰۰۰ کیلومتر مربع مساحت، سرزمین پهناوری است که در جنوب غربی آسیا، میان کشورهای ترکمنستان، آذربایجان و ارمنستان در شمال، افغانستان و پاکستان در شرق و ترکیه و عراق در غرب قرار گرفته است. سراسر مرزهای جنوبی ایران را کرانه های خلیج فارس و دریای عمان دربر گرفته است. مجموع مرزهای خشکی ایران ۵۱۷۰ کیلومتر، و مجموع مرزهای آبی آن در شمال و جنوب، ۲۵۱۰ کیلومتر است. کشور ایران دارای ۳۱ استان است و هر استان دارای جاذبه های گردشگری خاص استان است. بنابراین برای دیدن تمامی جاذبه های گردشگری ایران زمان زیادی را باید صرف کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کشور ایران بهتر است سفرنامه ایران را مطالعه کنید.برای مشاهده ۱۰ جاذبه گردشگری در هر استان ایران کافیست وارد بخش ایرانگردی در سایت کمک سفر شوید.

صدور ویزای ایران
گردشگران خارجی میتوانند برای ورود به خاک ایران و بازدید از جاذبه های گردشگری ایران در فرودگاه با پرداخت ۵۰ دلار و ارائه یک قطعه عکس ویزا دریافت کنند.
این نوع ویزا تنها برای مدت ۷ روز صادر میگردد و شامل کشورهای ارمنستان، استرالیا، آذربایجان، گرجستان، کره شمالی (جمهوری دمکراتیک کره)، روسیه، پرتغال، قطر، رومانی، اتریش، بحرین، بلاروس، بلژیک، قزاقستان، کره جنوبی (جمهوری کره)، کویت، قرقیزستان، اسپانیا، سوئد، سوئیس، سوریه، بوسنی و هرزگوین، برزیل، برونئی، بلغارستان، امارات متحده عربی، ازبکستان، ونزوئلا، ویتنام، مولداوی، مغولستان، هلند، نیوزیلند، نیکاراگوا، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، عربستان سعودی، سنگاپور، اسلوونی، چین، کلمبیا، کرواسی، کوبا، قبرس، مجارستان، لبنان، لوکزامبورگ، مالزی، پرو، فیلیپین، لهستان، آلبانیا، بولیوی، جمهوری چک، تایلند، ترکمنستان، اوکراین، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، تاجیکستان، دانمارک، مصر، هنگ کنگ، مکزیک، نروژ، عمان و فلسطین است.

ایران گرد ...
ما را در سایت ایران گرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hsi irangard بازدید : 220 تاريخ : سه شنبه 12 اسفند 1399 ساعت: 23:36

سفر به تبریز می‌تواند شما را با لایه‌هایی ناشناخته از تاریخ معاصر آشنا کند. با قدم گذاشتن در محله‌های تاریخی، با خانه‌هایی برخورد خواهید کرد که شما را به قعر تاریخ معاصر ایران می‌برند. خانه مشروطه، خانه امیر نظام گروسی و موزه آذربایجان از آن دست خانه‌های تاریخی هستند که علاوه بر معماری زیبا، شما را به سفر در دل تاریخ می‌برند.

ایلنا؛ سفر کردن، یکی از راه‌های کاهش استرس، آشنایی با فرهنگ‌های مختلف، دوری از روزمرگی و احساس آرامش است. برای سفر بهتر است از قبل، به نیازهای روحی و توانایی‌ها و اخلاقیات خودمان آشنا شویم و سپس به انتخاب مقصد بپردازیم. اگر طبیعت به شما آرامش می‌دهد، سفرهای طبیعت گردی بهترین گزینه برای شماست و اگر به تاریخ علاقه دارید، سری به شهرهایی بزنید که آینه تمام نمای تاریخ یک کشور محسوب می‌شوند. برخی شهرها نیز هستند که هم فالند و هم تماشا! هم جاذبه‌های تاریخی دارند و هم جاذبه‌های طبیعی. اگر می‌خواهید ایرانگردی کنید، در این مطلب همراه ما باشید تا پیشنهاداتمان در خصوص ایرانگردی را با شما در میان بگذاریم. علاءالدین تراول یکی از معتبرترین آژانس‌های مسافرتی در ایران است که به بیش از دو هزار آژانس مسافرتی در سراسر ایران خدمات تور داخلی، رزرو هتل داخلی، تور خارجی، ویزا، بلیط هواپیما و قطار، رزرو آنلاین سالن، رزرو رستوران و کافه و ... ارائه می‌دهد. شما نیز می‌توانید با شرکت در تورهای ایرانگردی ما، از خدمات ما بهره‌مند شوید.

قشم

قشم گردی می‌تواند یک راه خوب برای شروع ایرانگردی باشد. بزرگترین جزیره خلیج فارس که تا چند سال پیش مقصدی ناشناخته برای بسیاری از ما ایرانی‌ها بود. اما وجود پتانسیل‌های گسترده گردشگری سبب شد تا شهر قشم به یکی از اصلی‌ترین مقاصد طبیعت گردان تبدیل شود. اگر قصد سفر با تور قشم را دارید، می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی این جزیره مانند دره ستارگان، قلعه پرتغالی‌ها، غار خربس و بسیاری از جاهای دیگر دیدن کنید و خودتان را با تفریحات دریایی مهیج سرگرم کنید. تفریحاتی مانند غواصی و پاراسل که حسابی حالتان رو خوب کرده و خاطرات تکرار نشدنی را برایتان رقم می‌زند. علاوه بر آن، خرید کردن در قشم نیز یکی از کارهای پرطرفدار در میان گردشگران است. مراکز خرید بسیاری در جزیره وجود دارند که قیمت‌های مناسبی دارند و برندهای مختلفی را به فروش می‌رسانند. پیشنهاد ما به شما شرکت در تور قشم علاءالدین تراول است، چرا که ما بهترین راهنمایان گردشگری، بهترین هتل‌ها و بهترین گشت‌ها را برایتان انتخاب کرده‌ایم.

photo_۲۰۲۰-۰۲-۱۹_۱۴-۰۸-۲۷

تبریز

سفر به تبریز می‌تواند شما را با لایه‌هایی ناشناخته از تاریخ معاصر آشنا کند. با قدم گذاشتن در محله‌های تاریخی، با خانه‌هایی برخورد خواهید کرد که شما را به قعر تاریخ معاصر ایران می‌برند. خانه مشروطه، خانه امیر نظام گروسی و موزه آذربایجان از آن دست خانه‌های تاریخی هستند که علاوه بر معماری زیبا، شما را به سفر در دل تاریخ می‌برند. البته که این شهر یک جاذبه دیدنی دارد که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، بازار تبریز که با بیش از 6500 حجره، رکوردهایی نظیر وسیعترین مجموعه مسقف و به هم پیوسته آجری جهان و بزرگترین بازار سرپوشیده ایران را دارد. قدم زدن در این بازار یعنی قدم زدن در یکی از زنده‌ترین بازارهای تاریخی جهان. در سفر با تور تبریز  فراموش نکنید که سری به مسجد کبود بزنید، مسجدی به یادگار مانده از 600 سال پیش که به سبب ظرافت و زیبایی‌اش به به فیروزه جهان اسلام شهرت یافته است. پارک ائل گلی نیز به عنوان نماد شهر تبریز، یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی تبریز است که در اطرافش می‌توانید قدم بزنید و از غذاهای خوشمزه تبریزی میل نمایید. در اطراف تبریز نیز می‌توانید برای گشت و گذار به روستای صخره‌ای کندوان بروید، روستایی تاریخی که خانه‌‌هایش در دل صخره‌ها ساخته شده و معماری جذابش، گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند. پیشنهاد ما به شما شرکت در تور تبریز علاءالدین تراول است، چرا که راهنمایان گردشگری ما، با عشق و علاقه این شهر تماشایی را به شما نمایش خواهند داد.

photo_۲۰۲۰-۰۲-۱۹_۱۴-۰۸-۲۹

شیراز

شیراز، شهر راز شهر، سراسر زیبایی و شگفتی است. این شهر یکی از شهرهای مهم گردشگری و پر از جاذبه ایران است که سالانه بازدیدکنندگان داخلی و خارجی زیادی به این شهر سفر می‌کنند. مهم نیست که از موزه‌ها و آب و هوای خوش لذت می‌برید یا به دنبال سر زدن به مزار شاعران بزرگ علم و ادب فارسی هستید. در هر حال، شیراز برایتان، مکان‌های دیدنی مختلفی متناسب با انتخاب و سلیقه‌تان دارد. شیراز اماکن تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیاری دارد که برای دیدنش نیاز است چند روزی را در آن سپری کنید. البته که غذاهای خوش طعم و مراکز خرید مدرن نیز در این شهر انتظار شما را می‌کشند. حال چه بهتر از آن است که در تور شیراز علاءالدین تراول باشید و از تمامی جاهای دیدنی شیراز بازدید کنید و در کنار همراهان و همسفران خود خاطره سازی کنید.

ایران گرد ...
ما را در سایت ایران گرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hsi irangard بازدید : 211 تاريخ : سه شنبه 12 اسفند 1399 ساعت: 23:34

تاریخچه مجتمع بانتا آبیدر

به نقل از وبلاگ ایران گرد با این که كلنگ مجتمع بانتا آبیدر در سال 86 به زمین زده شد؛ اما عملیات اجرایی آن تا مدت ها به تعویق افتاد و سر انجام در سال ۸۸، بعد از سفر رهبر معظم انقلاب به سنندج کار را دوباره آغاز کردند.

ایران گرد ...
ما را در سایت ایران گرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hsi irangard بازدید : 177 تاريخ : سه شنبه 5 اسفند 1399 ساعت: 23:53

بهترین کشورها برای گردشگری پزشکی

بهترین کشورها برای گردشگری پزشکی

گاهی افراد مقیم یک کشور پیشرفته تصمیم می گیرند به سایر نقاط دنیا سفر کنند تا از خدمات پزشکی در کشور مورد نظر خود با هزینه پایین تر یا دریافت سریع تر خدمات بهره مند شوند.

ایران گرد ...
ما را در سایت ایران گرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hsi irangard بازدید : 198 تاريخ : سه شنبه 5 اسفند 1399 ساعت: 17:31